Metrodrukte tussen Den Haag en Rotterdam - Reizigers Strijdig met Overvolle Metros

14 mrt , 7:06 Nieuws
image 1 66c472de9d9c0

Metrodrukte tussen Den Haag en Rotterdam - Reizigers Strijdig met Overvolle Metros

De komende twee weken zullen reizigers die gebruik maken van metrolijn E tussen Den Haag en Rotterdam te maken krijgen met een overweldigende drukte en propvolle metro's. Dit komt door de werkzaamheden aan het spoor, die ervoor zorgen dat er gedurende twee weken geen treinen rijden tussen deze steden, resulterend in een toename van medereizigers die de metro moeten nemen. Op het station Pijnacker-Zuid uiten gefrustreerde reizigers hun ongemak over de situatie.

Omleidingen en Adviezen

Naast de werkzaamheden aan het spoor, zullen er van maandag 17 tot en met donderdag 27 maart opnieuw geen treinen rijden tussen Rotterdam Centraal en Delft Campus, en op zaterdag 29 en zondag 30 maart tussen Rotterdam Centraal en Gouda. Om de reizigers toch te kunnen vervoeren, zet de NS bussen in en adviseert reizigers om buiten de spitsuren te reizen.

Overvolle Metro's

De meerderheid van de reizigers kiest echter voor metrolijn E tussen Den Haag Centraal en Slinge (Rotterdam) van de RET, wat resulteert in overvolle metro's waar een zitplek een zeldzaamheid is geworden. Op metrostation Pijnacker-Zuid is duidelijk de drukte te zien, met reizigers die elkaar nauwelijks ruimte gunnen in de metro's.

Maatregelen van de Vervoersmaatschappijen

De RET en NS hebben extra maatregelen genomen om de drukte te beperken, zoals het inzetten van extra ritten en het verstrekken van reisadviezen. Desondanks wordt er aangeraden om via Gouda te reizen of de pendelbus te gebruiken voor een rustigere reiservaring. De vervoersmaatschappijen benadrukken echter dat reizigers vrij zijn in hun keuze van vervoer.

Ervaren Drukte

De NS en RET begrijpen de overlast die de drukte veroorzaakt en doen hun uiterste best om de situatie te verbeteren. Ondanks hun inspanningen zullen er geen verdere maatregelen worden genomen om de huidige situatie in de metro's aan te passen, wat aan de RET wordt overgelaten.